Dreng på 21 mdr der ikke spiser særlig meget

15. juli 2018

Alder:
21 mdr.

Dreng på 21 mdr der ikke spiser særlig meget

Kære Helen,

Vores dreng på 21 mdr. har aldrig spist særlig meget, men det er som om, at det bare bliver ved med at være sådan.

Han spiser havregryn med mælk til morgenmad, 1 stykke bondebrød eller almindelig rugbrød til frokost måske også en halv banan, lidt frugt om eftermiddagen + 1 digestive kiks, og aftensmad gider han stort set ikke. Han får altid tilbudt vores aftensmad, som er børnevenligt men ender altid med en skål havregryn med mælk eller youghurt med havregryn, inden han skal i seng.
Han får kun mælk at drikke om morgenen og til aftensmad. Der kan han så godt drikke ca. 2 dl. hver gang.

Her i ferien er han nede på lidt mindre mad, da han i vuggestuen ...

Annonce

... får frugt om formiddagen og to madpakker med. Men der er altid noget tilbage. Vi giver ham også aftensmads rester med, men det rører han ikke.

Han har masser af energi og er glad. Maven fungerer også med ca. 2-3 afføringsbleer om dagen.

Er der noget vi kan gøre for at gøre madpakker og mad generelt mere spændende?? Han ser på der bliver lavet mad og rugbrødet er også klapsammen mad, så han ikke skal bruge energi på at spise med gaffel eller fingre. Det gør vi dog nogle gange i weekenden, når vi spiser rugbrød sammen. Vi har også nogle gange givet ham en grovbolle om eftermiddagen eller til aften, men det er ikke ret meget, som ryger ned.

Med venlig hilsen
Sabine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder